poniedziałek, 16 marca 2009

Oto mój zastęp i ja

Autorka: Magda Pierlak

Nazywam się Magda. Należę do IX Beskidzkiej Drużyny Harcerek im. Szarych Szeregów w Bielsku-Białej. W naszej drużynie są w tej chwili trzy zastępy: Dziś, Jutro i Pojutrze. Ja jestem zastępową zastępu Pojutrze. Po zeszłorocznym obozie starsze dziewczyny przeszły do wędrowniczek, więc cztery osoby (w tym ja) pojechały na kurs zastępowych. We wrześniu założyłyśmy 3 nowe zastępy. Bardzo dużo dziewczyn przeszło z zuchów do naszej drużyny i do tego był przeprowadzony nabór. W rezultacie w każdym zastępie było 8 osób. Na pierwszą zbiórkę mojego zastępu przyszło 5 osób (razem ze mną). Później na zbiórkach było ich coraz mniej. Nie jestem pewna, czy było tak, bo zbiórki były nudne, czy może dlatego, że dziewczynom nie chciało się przychodzić albo jeszcze z innego powodu. Teraz w zastępie są cztery osoby: ja (zastępowa), Angelika (podzastępowa), Misia i Asia. Nasz zastęp jest najmniejszy w drużynie, ale uważam, że mimo to jest najlepszy. Dziewczyny często mi mówią, że jestem najfajniejszą zastępową i wtedy sobie myślę, że odejście połowy zastępu to nie mogła być moja wina. Duży zastęp to na pewno marzenie każdej zastępowej, ale teraz już wiem, że mało osób też ma swoje zalety, więc jeśli Wasze zastępy są małe to nie załamujcie się. Jeśli jednak bardzo Wam to przeszkadza to zawsze można zachęcać koleżanki, żeby dołączyły do drużyny, albo zrobić jakiś mały nabór ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz